Framme

Som ni kanske förstår så bör vi ha kommit fram nu, och både jag och Andreas är hemma igen. För att börja vid dagen efter mitt senaste blogginlägg så drog vi mot Halmstad och där tänkte vi fira midsommar på någon camping. Problemet var att när vi skulle boka en enkel liten tältplats till två stycken trötta cyklister så fick vi inte, vi var för små. De hade satt en åldergräns på 25 år, vilket man iofs kan förstå men lite sunt förnuft kanske kan användas lite då å då? Vi tog iaf in på ett vandrarhem och firade midsommar med Halmstads 18-åringar och 3,5:or (Missade systemet). Efter en vilodag i Halmstad åkte Andreas hem för jobb och flyttning, jag drog vidare mot sydligare breddgrader. De här dagarna tror jag blev de lättaste cyklingsdagarna då det var bra väder och berg byttes mot kullar. Dock var det ju lite ensamt att cykla och tälta ensammen men det gick ju det också. Tillslut kom jag fram till Smygehuk och de två sista milen satt jag mest på sadeln och log för mig själv :). Därefter var det bara att hoppa på sadeln igen och cykla mot Trelleborg där tåget gick hemåt. Dagen efter satte jag mig på tåget och det kan ju tilläggas att jag vid det tillfället inte hade duschat eller badat på 3(tre) dar!, kändes ofantligt härligt :). Däremot något som var ännu härligare var då jag kom hem till Övik och fick duscha.
Bilden här nedanför är då jag står på Sveriges sydligaste udde i Smygehuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0