Dagen då det mesta blev jobbigt

Det började med att vi sköt upp startskottet till kl.10 för att det regnade friskt på morgonen, då for vi till Team Sportia och köpte badtofflor för att slippa genomblöta skor & strumpor igen. Med gott mod började vi färden mot Falun men redan efter 1 mil började antes pedal att jävlas igen trots en rejäl åtskruvning av den på morgonen. Vi kom fram till att det enda riktiga var att vända om mot Bollnäs och åtgärda hos ett proffs. Detta var ju naturligtvis inget bra för humöret då det pissade ner regn på oss. Tillslut blev det lagat men innan vi gav oss iväg väntade vi in regnet på en pizzeria, och oj vad dom kunde göra pizza i Bollnäs, god var den och rikligt med bea! Klockan blev tillslut runt 3 innan vi var på väg och det började med en stigning på 300 m, för den ovane kan jag meddela att det innebär en hel del backar, samt branta sådana. Vi kände hur humöret riktigt steg, samt att jag (Jonas) fick totalt slut krafter i mina ben. Jag var så slut på att jag t.o.m fick krampkänning då jag efter att styrt cykeln uppför en liten stigning och tänkte cykla lite där det var plant började trampa igång lite på lägsta växeln, då är det inte helt lätt att vara ute på cykelsemester. Jag proppade därefter i mig lite godis och vatten och krafterna kom tillbaka lite lätt men sen kom en grusväg, fantastiskt härligt! Efter ett tag kom vi fram till en by som heter Svartnäs som hade en fin liten badstrand, det fick blir vårat tillhåll inatt och för tillfället är man nybadad och fräsch.

Bambukula!

--
Jonas

Kommentarer
Postat av: Sofia svensso

Men Jonas, att ni inte sovde hos Sonja. Ordentlig frukost och tak över huvudet :)

2011-06-16 @ 19:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0