Vind

"Vind är flödet av luftatmosfären. Vindar kan röra sig i alla riktningar - horisontelltvertikalt och i virvlar....Vind uppstår av tryckskillnader i atmosfären. Luften rör sig från ställen med högt tryck mot ställen med lågt tryck. Ju större skillnad det är i lufttrycket, desto kraftigare blir vinden." (Wikipedia)

Dessa två dagar som vi cyklat mellan Vänersborg och Ullared hade varit alldeles utmärkt till att vindsurfa, kitesurfa, flyga drake, äga en vindsnurra, segla eller cykla åt andra hållet än vad vi skulle göra. Den listige har nu listat ut att vi dessa två dagar har motarbetat vinden. Dock kan det tilläggas att vi ändå haft tur med vädret om man tittar på regnfronten. Imorse då vi vaknade upp i Lerum efter ha fått sova under tak hos Antes vänliga kompis med familj tokregnade det ute men precis då jag klev ut från ytterdörren visade sig solen lite. Vi sicksackade oss återigen skickligt mellan de stora skurarna och då regnet hade fångat in oss tog vi en påpasslig lunch i en busskur. Efter att det mesta hade regnat bort ansåg vi att det var dags att cykla vidare, och vipps så var solen framme igen och visade sig lite. Något som kan tilläggas var att vi under kvällen i Lerum lärde oss att sluta svära eftersom det var tokdyrt att svära där, en sisådär 16 000:- / svärord. Domaren var den nioåriga Johanna som hade stenkoll!

Ante påstår att han idag har sett min snabbaste cykling, och den kom en uppförsbacke. Mellan Kinna och Ullared verkade det var en bra plats för flugor. Detta upptäckte jag i en brant uppförsbacke då jag ledde cykeln och tittade bakåt, då hade det bildats en svärm av minst 100 flugor över och bakom mitt huvud. Efter denna upptäckt hoppade jag upp på cykeln igen likt Holm och trampade igång. Andreas såg ut som ett frågetecken då jag såg mig cykla förbi i 30 knyck uppför den backen för att sen komma upp i 50 då det blev plant. Dock ville inte flugorna ge sig utan dessa följde med ända fram till Ullared.

Vi har varit olagliga idag, 35km/h på 30-väg.

Idag har vi då besökt Gekås i Ullared, inte så stort som man hade tänkt sig men ändå heeelt fantastiskt och nu ligger vi i en skogsdunge någon kilometer utanför. Imorn är det dags för Halmstad, staden där Andreas kommer att lämna resan.

Dagens Ante:
Då jag under lunchen skulle kolla upp lite resvägar på datorn skulle jag visa Ante vägen jag hade tänkt mig. Problemet var att han inte tycktes se något och han tryckte förtvivlat på ljusknappen för att få skärmen ljusare och röt förargat "går det inte få nå ljusare?!".....efter några tryckningar tar Ante av sig solglasögonen

Kommentarer
Postat av: Bettan

dä ä därför ja ä tillsammans me han..han får mig att se ut å va den smarta i vårat förhållande :) älskar't!

2011-06-22 @ 23:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0